torsdag 29 juli 2010

Åska

Nä, nu är det inte kul längre med detta väder
Vart jag än är så är det den f-bannade åska överallt

När jag var i Värmland så åskade det nåt så fruktansvärt
så kor dog, hus brann upp, en massa träd över vägar och mammas
takplattor åkte iväg, inte kul kan jag säga.
Ja, de sa att det var en tromb som bara så där svepte förbi.

Och nu här!
Men här är jag tryggare. Inatt när jag jobbade blixtrade det och dundrade
det nåt för mycket tyckte jag. Men då var jag ändå upptageb med jobbet,
skönt.

Men jag gillar inte detta med åska. Usch o fy bara!
Hela kroppen gör ont! Och rädslan...måste kontrollera blixtrarna,
eller hur? Som om jag skulle hinna med dom...

Men nu ska jag snart ge mej ut i detta väder...på med regnkläder o cykla
iväg till t-banan. Tur att man inte är totalt fåfäng...bara lite...ha ha ha ;)
Ett nattjobb kvar innan långledig helg, som jag längtar till. Då min kära dotter
kommer hem från Tunisien. Åh, va kul det ska bli...

Sov gott..;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar