tisdag 14 april 2015

Det händer mycket


Dagarna går och jag hinner liksom inte med, ibland. Den här bloggen vill jag verkligen ha som ett bollplank och att kunna skriva av mig, när jag vill. Men dagarna bara rusar iväg och det känns som om jag inte riktigt hinner med.

Men men... det får bli när jag hinner.

Sista tiden har det hänt så mycket, som jag hade velat skriva om.

Jag har då avslutat min butikssäljarutbildning. Där hade vi sammanlagt 4 v. praktik. Då var jag på Granngården i Arvika. Och där fick jag också jobb, direkt. Så sista tiden har det varit mycket jobb, där. Ett drömjobb för mig som har det intresse och har fantastiska kollegor.

 Granngårdens Hemsida

Och det kommer mera jobb där framöver. Det är ju riktig säsong där nu med alla blommor osv. Men det är bara kul! 

Efter trädgårdsmässan i Stockholm så fick jag massor av inspiration. Mer om det kan ni läsa på min andra blogg, se nedan och på Instagram. 

Här lever & odlar jag...
http://tomtebotradgard.blogspot.se/

Så, i trädgården har jag massor av jobb. Men det är också kul! Det gäller ju bara att hitta all tid. Och mycket av det jag gör nu är väldigt kul. Så, det känns inte direkt som någon ansträngning. 


Sedan så är jag ordföranden i fiberföreningen. Både mycket och lite jobb med det. Tycker det känns lite krångligt när Länsstyrelsen bromsar eller vad de nu håller på med. Men jag har bra människor med mig i styrelsen. Så det känns bara kul att kunna bidra och hjälpa landsbygden. Det är ju inte bara i Stockholm allt ska hända...

Och så har ju min kära mor flytta in på servicehus. Känns bra för henne. Och med det blev det lite rens hemma i föräldrahemmet. Roliga minnen och lite jobbiga minnen. Men jag och mina syskon gjorde så gott vi kunde och det gick bra. Men, herrejösses vad grejer det finns i ett hus...


Lite fick följa med hem nu, som ska renoveras... mera kommer



Och, sen är jag ju mormor också. Det skulle jag vilja ha mest tid till. Men tyvärr bor han eller jag alldeles för långt bort. Önskade att jag bara kunde ta en tripp och hälsa på då och då. 


Han har blivit så stor. Tiden går så fort sen jag blev mormor. Men min kära dotter uppdaterar mig med många härliga bilder.  

Nu ska jag gå och fixa lite till min kära gubbe. Han fyller år och då ska det fixas lite. 



Ha det bäst och sköt om dig!  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar