onsdag 22 oktober 2014

Det där med att boka läkarbesök


Nej, nej och nej... det är så svårt.

Att boka ett läkarbesök. Har så svårt för det, tycker inte om att gå till läkare. Jag drar ut på tiden osv.
Men, nu kanske, kanske det är dags.

Jag har ont! Tror det heter diskbråck, igen. Fast nu i ryggens nedre del. Känns i höft och ben, till och från. Men mest i ländryggen. Jag har ju sedan tidigare diskbråck i nacken, på två ställen. Aj aj... och det känns till och från idag, det också.

Men, kanske jag ska boka läk.tid då, eller? Klarar jag mig en stund till? Kanske inte är så farligt? Har ju bara lite ont, då och då. Och, jätte jätte ont vissa dagar. Då känns det akut! Nu, liksom...


Åh, suck och stön... undrar om det blir bättre för att jag skriver av mig här lite?

Stå, gå, ligga, sitta... allt gör ont, för länge i läget. Hittar ingen bra ställning.

Skönt att gnälla lite! Hm, ska nog försöka ta tag i det hela... snart. Ingen annan gör ju det så, det är väl bara att ringa den där vårdcentralen. Men gud va det tar emot!

Så, då var det skrivet!

En gnäll dag har det varit idag. Hatar att vara arbetslös! Känner nog mer då, kanske. Jag vill också jobba och få lön. Göra nåt om dagarna, liksom. Inte bra gå hemma och försöka söka jobb. Det finns ju inga.

Men, så kom Arvika Nyheter. Tjoho... en utbildning finns att söka för oss som bor i Eda kommun. En butikssäljare utbildning. Den vill jag gå. Hoppas hoppas... sen beror det ju på ekonomin också. Ska ju leva medens man pluggar. Men det skulle vara kul!

Ja ja... vi får se vad framtiden har att visa. Sa den lärde!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar