måndag 24 juni 2013

kommer ner på jorden


Som jag njuter av att komma hem, till mitt nya hem. Där jag ska bo länge länge... med mina kära.

har bott i Karlstad under tre dygn. jobbat nätter - usch! vill bara hem - mitt hem!

kommer hem, plötsligt är jag inte trött! jag vill var ute. pyssla i trädgården - jag går runt och tittar på mina planteringar och njuter. självklart rycks det ett ogräs här och där... måste ju

inser att jag måste sova efter tre nätter... blir inte glad annars senare.

jag lägger mig - i alla fall i två timmar!

som jag njuter av att vara hemma - så kände jag inte förut. I Stockholm.


nu får jag utlopp för mina, lite gröna fingrar. känslan att vara på landet. luften - känslan att allt är lite lugnare - tar ner mig på jorden. får andas!


men, att inte få en latte i Karlstad kl.07:30 en söndag morgon - har jag svårt med. vart är alla? måste finnas mer än jag, liksom?

nu njuta någon dag... sen på´t igen! skönt att ha ett jobb... men vill ha lite mer positivitet till förändring. ny avd., lite nytt folk, nya rutiner, nytt koncept, var ju inte i går det hände liksom, eller? men det går väldans trögt... vimsigt, rörigt och mycket uppdelat... du och jag - där, inte mer.

inte kul, bara så att...

men det är bara att stå ut... är ju bara en sommar det kommer att vara så här. ett tim. vik är helt ok att ha då och då, eller hur?

 
hoppas på Norge i höst, väntar på tillståndet. är närmare och mycket, mycket mer i plånboken. det säger man inte nej till. inte jag i alla fall

 
då är det bara det där med språket. gubben norsk - men pratar typ bara svenska. får lyssna till svärmor, lite.
 
idag blir det då bara pyssel dag. regnet öser ner och då menar jag öser ner. det blir liksom vitt framför mig, när jag tittar ut.
 
 
men, så mysigt att vara hemma... älskar detta liv!
 
och honom...
 

 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar