måndag 28 januari 2013

det här med respekt och uppförande

 
Att sitta och skratta
prata titta på varandra
 
medens någon annan sitter ochpratar
seriöst och informativt
 
att få ett hånande skratt
en under ifrån tittande blick,
som om att...
förstår du vad vi menar
 
att inge en ton om att
så ska du inte göra på det nya jobbet
om du får det
 
min känsla av tomhet
min känsla av
"duskaintetroattduärnågot"
min känsla av hur de är:
vi har jobbat här länge, tro inget om oss
min känsla varför de beter sig så
min känsla oförmögen
min känsla liten
min känsla jag vet inte hur man beter sig
 
mina känslor blev många
men jag teg
 
varför säger jag inget
får inte ut något från min mun
 
nej, jag ignorerar
mitt bästa vapen
 
men jag blir såå ledsen
åker hem och tänker
 
varför beter sig vissa människor så
varför sitter man och "hån skrattar"
när någon pratar, bakom ryggen
varför
 
jag har så svårt att förstå
varför
 
nu är jag så glad att jag ska sluta
men
jag kommer sakna många
de flesta, faktiskt
 
Kram
 
och
 
behandla andra som du själv vill bli behandlad
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar