lördag 8 januari 2011

Ego

Ja, nu ska jag försöka tänka på mej själv, lite iaf.

Skulle ha jobbat och har jättedåligt samvete för att jag inte gör det men jag mår inte så bra, så jag stannar hemma. Måste ta hand om mej själv lite, har jag tänkt. Men det är svårt. Vill så gärna jobba, älskar mitt jobb. Och  framför allt mina kära arbetskamrater.

Men jag måste lära mej att ta hand om mej själv lite. Se vilka behov och hjälp jag behöver. Men, jag har väldigt svårt för att be o få hjälp. Ska alltid vara till lags och hjälpa andra. Det vill jag fortsätt med oxå men jag vill oxå kunna prioritera mej själv, lite mera än vad jag gör idag. Fast jag har blivit bättre... det var mycket värre tidigare. En gammal vän sa till mej för längesedan att jag är en "Ja- sägare". Nej, det vill jag verkligen inte vara. Men jag tror jag är lite konflikt rädd och då blir det lätt så.
Men nä, nu är det slut på dej tramset. Ska försöka tänka lite mer på mej själv och våga säga nej.

På mitt jobb måste man vara ganska vaken och lyhörd för vad som händer. Det har jag inte varit sista tiden. Har alldeles för mycket annat att tänka på, och mår inte bra psykiskt, så jag har valt att stanna hemma. Vill inte orsaka stora problem. Man måste inse sina begränsningar. Måste reda ut ett o annat.

Ja, det blir lite långa inlägg, ibland. Men nu skriver jag inte för hur andra tycker jag ska skriva utan nu skriver jag, för att jag vill skriva vad jag tycker och tänker. Om det blir ett långt inlägg el. inte.... spelar ingen roll, tycker jag.

Lördag.... Ja, magen har fått sitt. Den ska nu bli lite mindre, har jag tänkt iaf    ;)

Ska försöka göra nåt meningsfullt... måste. Själen mår bättre när jag gör det.

Så är det nog för alla, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar